19 ژانویه 2024 - سازمان غذا و داروی آمریکا "سیستم آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله کیو پدQvin " را برای ارزیابی سطح هموگلوبین A1c در افراد مبتلا به دیابت با استفاده از خون قاعدگی تأیید کرد. این کیت برای افراد 18 سال به بالا طراحی شده است تا نمونه های خون قاعدگی را جمع آوری کنند. این شامل استفاده از کیو پد است، این نوار بهداشتی یک پد قاعدگی بدون عطر و مجهز به نوار جمع‌آوری خون داخلی به نامQ-Strip است.

روش‌های سنتی آزمایش خون شامل روش‌های تهاجمی است که توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود و می‌تواند هم زمان‌بر و هم پرهزینه باشد، و از سوی دیگر همه منابع لازم برای آزمایش خون مبتنی بر آزمایشگاه را ندارند. جالب است که میلیاردها نفر در سراسر جهان هر ماه قاعدگی را تجربه می‌کنند، اما تاکنون نمونه‌های قاعدگی برای اهداف تشخیصی بررسی نشده‌اند. شرکت بیوتکنولوژیQvin در کالیفرنیا، ارتباط بالینی خون قاعدگی را برای نشانگرهای زیستی ضروری مختلف نشان داد. اکنون، با تست Q-Pad و A1c، زنان می توانند به راحتی در خانه از سلامتی خود اطلاع یابند، زیرا مجوز FDA برای توزیع بدون نسخه ی آن و جمع آوری نمونه در خانه، بر ایمنی و سادگی فناوری Q-Pad تاکید می کند.

مجوز FDA بر اساس یک مطالعه اعتبار سنجی بالینی شامل 198 شرکت کننده که از کیت کیو پد برای جمع آوری نمونه های ارسال شده به آزمایشگاه از طریق پست استفاده می کردند، اعطا شد. نمونه های مرجع از طریق خونگیری وریدی به دست آمد. تجزیه و تحلیل نشان داد که عملکرد بالینی سیستم تستQ-Pad  در اندازه گیری  HbA1c با آزمایش خون سنتی قابل مقایسه است. علاوه بر این، یک مطالعه قابلیت استفاده از آن را در میان 40 زن مبتلا به دیابت بررسی کرد. شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌های جمع‌آوری نمونه را دنبال کردند و آن را برای آزمایشگاه Qvin پست کردند. پرسشنامه ای در مورد استفاده از کیت کیو پد تکمیل شد که نشان داد 96.5٪ نمونه ای را با موفقیت جمع آوری کردند که منجر به یک نتیجه معتبرHbA1c  شد.

این سیستم شامل کیت کیو پد و تست کیو پدA1c است. هر کیت شامل 2 کیو پد، یک ظرف نمونه برای بازگشت، و یک کیسه ی پستی پیش پرداخت شده است. توصیه می شود ازQ-Pad در روزهای 2 تا 4 چرخه قاعدگی استفاده شود. پس از جمع آوری یک نمونه قاعدگی کافی، نوارهای جمع آوری جداشده و در ظرف ذخیره می شوند و با پست به آزمایشگاه ارسال می شوند. نتایج از طریق برنامه Qvin سازگار باHIPAA ، طی 5 تا 10 روز پس از ارسال تحویل داده می شود.

به طور خلاصه، آزمایش اخیر سلامت قاعدگی Qvin که توسط FDA تأیید شده است، شروعی برای پیشرفت های قابل توجه در سلامت زنان است. این نقطه ی عطف نه تنها آزمایش های منظم را ساده می کند، بلکه منابع را برای مراقبت های پیشرفته تخصیص می دهد.

منبع:

https://medicaldialogues.in/press-release/qvins-q-pad-helps-measure-hba1c-using-menstrual-blood-in-diabetic-patients-123181